close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דרכון ספרדי או פורטוגלי - מהם ההבדלים בתהליך ומה עדיף?

מערכת שורשב אלול, תשעט02/09/2019

בתוך טרנד הדרכונים, מה עדיף, דרכון פורטוגלי או דרכון ספרדי?

תגיות:
מעוניינים לממש את זכאותכם ולהוציא דרכון ספרדי או פורטוגלי? מתבלטים בין הוצאת דרכון פורטוגלי לבין הוצאת דרכון ספרדי? אם כן, עליכם לדעת מהם ההבדלים בתהליך הוצאת כל דרכון, לרבות תנאים לקבלת הזכאות לדרכון הזר, משך התהליך, מורכבות הפרוצדורה והעלות הכספית. את התהליך מומלץ לעבור בעזרת חברה מקצועית ובעלת ניסיון רב בתהליכי הוצאת דרכון אירופאי, כך תוכלו לממש את זכאותכם וליהנות מדרכון אירופאי לכל דבר ועניין המעניק לכם שורת הטבות ויתרונות רבים.

מהם ההבדלים?
למעשה, עבור הישראלים אין הרבה הבדלים בין דרכון פורטוגלי לדרכון ספרדי.
שני הדרכונים מהווים פספורט אירופאי כיוון ששתי המדינות שייכות לאיחוד האירופי. לכן, קבלת דרכון ספרדי או פורטוגלי מעניקה הטבות וזכויות דומות, למשל מעבר מהיר במעברי הגבול בין המדינות, אפשרות לעבוד ולחיות במדינות האיחוד האירופי, לימודים בחינם או בעלות סמלית באוניברסיטאות ציבוריות, אפשרות להשקיע בנדל"ן ועוד.

ההבדל העיקר הוא באופן ובמשך הוצאת דרכון פורטוגלי בהשוואה לתהליך הנדרש לקבלת דרכון ספרדי. קל יותר להוציא דרכון פורטוגלי, ומעבר לכך הממשל הפורטוגלי לא הגביל בזמן את הגשת הבקשות ואת התקופה בה ניתן לממש את הזכאות לאחר שינוי חוק האזרחות. בספרד, הממשלה החליטה להגביל בזמן את התהליך, ומי שמחליט להוציא דרכון ספרדי חייב למהר כיוון לא נותר עדיין זמן רב להגשת הבקשה.

בנוסף, עלויות התהליך לקבלת דרכון פורטוגלי נמוכות יותר בהשוואה לעלות שיש להשקיע כדי לקבל דרכון ספרדי. חשוב לזכור כי בתהליך הוצאת דרכון ספרדי יש לעבור גם שני מבחנים – מבחן שליטה בשפה ומבחן ידע. תנאי זה אינו קיים בתהליך להוצאת הדרכון הפורטוגלי. כמו כן, כאשר מגישים בקשה לאזרחות פורטוגלית, ראשי הקהילה היהודית בפורטוגל בודקים את המסמכים השונים ועליהם להמליץ לרשויות האם לאשר את הבקשה או לא.

בתהליך להוצאת דרכון ספרדי מגיש הבקשה נדרש להגיע לראיון אישי עם נוטריון בספרד, לכן העלות גבוהה יותר, וגם האגרות מעט יותר יקרות בהליך זה. יחד עם זאת, קל יותר להוציא דרכון ספרדי לילדים כיוון שהתהליך טרם הוסדר סופית ברשויות הממשל בפורטוגל.

מה עדיף?
רבים מתלבטים האם להוציא דרכון פורטוגלי או ספרדי, לכן מומלץ לפנות לחברה מובילה בתחום ולבצע בדיקה מקדמית באמצעותה ניתן לגלות האם עומדים בתנאי הזכאות. לאחר הבדיקה הראשונית, צוות החברה יכול לסייע לכם לקבל החלטה ולבחור בתהליך המתאים, המהיר והקל יותר עבורכם. למעשה, הבחירה תלויה בתנאים השונים שכל מדינה דורשת ממגישי הבקשה לקבלת אזרחות ודרכון, בעלויות הכספיות ובמאפייני מגיש הבקשה.

כדאי לדעת כי משך התהליך להוצאת דרכון ספרדי או פורטוגלי יחסית דומה, זהו תהליך ממושך האורך כשנתיים, אך בגלל ריבוי הבקשות כדאי למהר ולנצל את חלון ההזדמנויות ולהגיש בקשה מוקדמת ככל האפשר כדי לממש את הזכאות לדרכון אירופאי וליהנות מכל היתרונות הרבים שהוא מעניק לכם ולבני משפחתכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה